KundserviceHär får du svar på de vanligaste frågorna samt kontakt med kundtjänst. Klicka på passande rubrik nedan. Vi använder inte telefon utan svarar oftast inom 1 timme under kontorstid via mejl, dock senast inom 24 timmar. Om du vill returnera varor kan du endast använda vårt returformulär enligt villkoren du godkände vid köpet. Kompletta köpvillkor finns här. Om du har en skrivare och kan skriva ut din retursedel själv kostar returen 59 kr inkl. returfrakt, 199 kr inkl. returfrakt för långa eller tunga paket. Om du inte har möjlighet att skriva ut din retursedel själv kan vi skriva ut denna och skicka till dig i ett kuvert för en kostnad av 40 kr. Varan ska skickas tillbaka i sin originalförpackning i nyskick. Du ska skicka med alla produktens originalhandlingar, såsom pappskiva med tvättråd, osv. Om din retur medför extra arbete t.ex. Vika in en gardin fint i sin förpackning, eller beställa nytt förpackningsmaterial från leverantör, tas en värdeminskningsavgift ut på minst 50 kr. Bifoga i returen ordernummer. Om du har valt ett dyrare fraktalternativ än den billigaste frakten, betalas inte mellanskillnaden tillbaka. Detta gäller både tur- och returfrakten. Ångerrätten är ej tillämplig för företag. Då har du förmodligen beställt en beställningsvara eller så är varan är tillfälligt slut. Denna information finns produktsidan och på orderbekräftelsen du erhållit via e-post. Där visas även den uppskattade leveransdagen till vårt lager när vi fått en order på beställningsvaror. Beställningsvaror brukar levereras till vårt lager inom 2-14 dagar. Tar det längre tid meddelar vi dig detta. Har det tagit längre tid än ovan beskrivna kan du kontakta oss genom att svara på orderbekräftelsen du fått via e-post. Du klickar in uppe i menyn: Ditt konto. Klicka på "glömt Lösenordet". Följ instruktionerna. En kreditupplysning som vi tar påverkar inte din kreditvärdighet, läs mer här Nej, dessvärre tillhandahåller vi inte någon kredittjänst. Fakturan förfaller 10 dagar När du registrerat din order skickas det ut ett mejl som bekräftar att vi tagit emot din order. Detta är ingen bekräftelse att t.ex. du blivit kreditgodkänd om du valt faktura. Eller att betalningen gått igenom vid kort och bankbetalning. Om du fått flera bekräftelsemejl och det står samma ordernr på dessa, är de till samma order och du kommer bara få 1 order hemskickad. Då har du troligen backat någon gång under betalningens gång, då kan det skickas ut flera bekräftelsemejl. Behöver du mer information om en produkt klickar du på länken "Fråga om denna produkt" under priset inne på produktsidan Behöver du ändra någon/några av uppgifterna på en försändelse tar transportören ut en avgift på 320 kr. Behöver du ändra adressen så att det byter utlämningsställe tillkommer även en fraktkostnad. Klicka här om du vill göra en förfrågan om ändring. Önskar du tygprover kan vi ordna det om tyget/ kappan/ vaxduken finns i lager. Inne på produktsidan nere till vänster ser du om det finns i lager och inte är tillfälligt slut. Står det inget där behöver du "välja utförande" så kommer det fram. Vi skickar våra produkter enbart inom Sverige. Har du ett AB så finns det ett separat fält för företagsnamnet. Kryssa i rutan "Företag" så kommer fältet fram. Enskild firma ska inte kryssa i företag eller fylla i företagsnamn. Man måste vara inloggad och ha ett registrerat konto samt fylla i personnummer för att kunna välja faktura som betalsätt. Om du har frågor angående registrerad order svarar du på bekräftelsen du erhållit via e-mail. Övriga frågor som du inte hittat svar på klicka här så svarar kundtjänst på detta inom 24 timmar. |